Sivut

torstai 9. huhtikuuta 2015

Halapuuttamista




Mä oon sivusta vain seurannu näitä S-ketjun halpuuttamis mainoksia, viime aikoona kun on tullu vähä sellaanen olo, että paree kun ei kattele ja seuraale liikaa näitä medioota, niistei tuu ku pahalle päälle.

Mutta sen verran mäki oon kuintekin, sivusilimällä vilikaassu ja ohi kuullen kuullu, että mitähän kivaa ja hauskaa on verrata juuston hintaa vaikka ulukomaan matkahan, että son ”kallihimpaa”.

No oon mä sen tietysti tajunnu, jo aikoja sitte, että ei mulla oo olemaskaa minkäänlaasta huumorintajua, että ihimekkös tuo, jos mainoksien pointit ja ”vitsit” on menny tällääseltä maatiaastollukalta pahasti ohitte.

Mullei oo rahaa ulukomaan matkahan, mutta kyllä mä ny justihin kilon juustua pystyn jääkaappihin ostahan. Rahalla sitä saa, ja siihen tarvitahan monta kappalesta vähemmän niitä euroja, ku sen ulukomaanmatkan ostamisehen.

Ei siinä mitää, mun mielestä olis kivaa käyrä tutustumas sinne ulukomaihin, mutta tosin mä asun Ikkeläjärvellä, ja tääpäin on sanonta; Ikkeläjärvellä, pois Suomesta. Ja kyllä se välillä tää tuntuuki sille, että ollahan aiva omalla planeetalla, ei siis eres mihinää maapallon rajojen sisällä. Mutta mus on varmahan tuo Suomalaasuus, ja se Suomalaasen ruuan tuottajuus niin syvällä mahalaukun uumenis, että suhtaatuusin torella epäälevääsesti, tällä tieron määrällä siitä ulukomaasesta ruuasta (anteeksi ny vain), että mitähän mä siä söisin.

Mun tarttis ottaa sitä kauhian kallista Oltermannia laukkuhun, että voisin eres sitä puputtaa hotellis sängys maatessani.

Täs on ny elämää halapuutettu viime ja tänä vuonna, vitsit on vähis, ehkä se ymmärryksen puute näitä ”hauskoja” juttuja kohtahan johtuu siitä. Ehtoolla välillä ajatteloo, että toivottavasti televisio olis huomenna rikki, ja posti lakos, ettei tulis mitää uusia uutisia tietohon. Nettiki vois toimia vain yks puolisesti, ei mitää uutisvuotua tänne päin, kiitos.

Huumorintajutoon emäntä menöö ny kaivelehen helevetin kallista hiehon filestä pakastimen kätkööstä, arvakkaa mitä sen kantturan kasvattaminen maksoo, enkä saanu kertaakaa sen maitua tankkihin? Elikkä kaikki toivo sen tuotos, on siinä Lakson Matti sonnis, ja siinä, että se kasvattaa kunnon kinkut ittellensä, ja ku on siinä iäs, että on teuraskypsä, niin kelepaa teurastamolle, iliman, että mun tarttoo maksaa siitä, että ne hakoo sen.

Kevättä rinnassa, ja neki riippuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti