Sivut

perjantai 31. lokakuuta 2014

Mitä sitä isoona tekis?

Kas siinä vasta pulma. Mitä sitä ihan aikuusten oikiasti tekis, jos ei lehemiä pitääs. Tuli pienehen mielehen tuos, ku Varmon vetävä pyörä keikahti kylijellensä sinne alle ja vaihtoehtona oli se, että viet sitte loput kottikärryyllä. Siinä ku lappasin tarikkolla kärryyhin, isännän mulle sieltä Varmosta sitä tyhyjätes, ja perse silimä tuumaa pitkällä kuormia lykätes kerkiää miettihin vaikka mitä.

Moon joksus sitä ennenki pohtinu.

Entises elämäs oon olu kuulkaa lomittaja, että tätä karijanhoito uraa on takana kymmenen vuotta, vaikka omas navetas en oo ku kuus tuhurannu. Äiteen kanski pirin hetken, tai siis mä tein 6,5 päivää viikos ja isä teki sunnuntai aamun, että hulttio tytär pääsi viihteelle.


Varmahan mä jatkaasin sitä uraa, jos en olis tähän sortunu. Ja ny jos vaihtaasin, niin musta sais kuulkaa joku tosi hyvän karijanhoitajan. Ainaki omasta mielestä. Siinä vois kuulkaa ruveta tarkkaan harkittehen, että haluaakokaa työntekijää ittellensä, ku Lakson ämmän sais nurkkihinsa pyörihin. En taira tuosta turhasta vieraskoreuresta kärsiä. Taitaasin saara potkut alta valon.

Rekkamiehenäki vois olla kivaa, musta olis mielenkiintoosta ajaa isua autoa paikasta toisehen. Muttei mulla oo eres kuorma-autokorttia.
Voisin tietysti ruveta jollekki traktorikuskiksi, mutta aika huono olisin nuos urakoonti hommis, ku nuo yötyöt ei oo se vahavin laji.

Kyllä mä joskus on harkinnu terveyrenhoito alaaki. Osaan kuulkaa tuikata piikin pyllyhyn kätevästi, kätilön töitäki teen välistä, kai son toosa ku toosa siinäki asias. En ainakaa pyörtyys siä. Mutta siinäki asias lehemät on mukavampia, ne ei rutaja kaikesta, vähä joskus möläjävät ja potkivat. 

Taitaa olla niin, että on tyyryttävä osahansa pankin renkinä ja koettava pitää päätä pinnalla, vaikka välistä se tuntuuku vaikialle.
Ootteko muuten ajatellu mitä olis kiva teherä isoona? Mä sitä tosiaan pohorin silloon tällöön, ku oikeen aamulla ottaa luistimet santahan, tai niinku tänä ehtoona.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti